Vijf redenen om te gaan bloggen als bedrijf
Vijf redenen om te gaan bloggen als bedrijf
Leestijd 6 minuten
Geschreven door Kris
Leestijd 2 minuten
Geschreven door Yannick
Bloggen: het kost tijd, je moet steeds weer nieuwe ideeën bedenken en er komt niet direct geld in het laatje. Waarom zou je het als bedrijf dan toch doen? Letterdesk zet vijf redenen op een rijtje.
-
De cijfers
Als ondernemer ben je natuurlijk het makkelijkst te overtuigen met cold hard facts. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven met een goede blog 55 procent meer bezoekers en leads op hun website krijgen. En hoe meer je blogt, hoe beter: B2B-bedrijven die maandelijks of zelfs twee keer per maand bloggen, krijgen volgens het onderzoek 70 procent meer leads dan bedrijven zonder blog.
-
Geven om te krijgen
Met blogs kun je laten zien dat je kennis in huis hebt over je branche. Profileer je als expert door te schrijven over de laatste ontwikkelingen of over voordelen van jouw werkwijze. Bied informatie en oplossingen voor vraagstukken die in je branche leven. Ben niet te bang om kennis, inzichten en tips te delen. Wie meer wil weten of zelf aan de slag wil, zal sneller bij jouw bedrijf uitkomen voor ondersteuning.
Blog omdat je het als bedrijf leuk vindt om je verhaal te delen en mensen te inspireren. Met een goed verhaal bereik je veel meer mensen dan met een statische sales-pagina. Je schept vertrouwen in je professionaliteit. Dat werkt vaak een stuk prettiger dan ongegeneerde zelfpromotie.
-
Geef je bedrijf een gezicht
Blogs worden geschreven door mensen. Zij vertellen in een blog vaak hoe jouw bedrijf iets aanpakt, waar je goed in bent of waar je mensen voor warmlopen. Lezers krijgen het gevoel dat ze je bedrijf en je medewerkers kennen en kunnen vragen stellen of de dialoog aangaan. Een persoonlijke band is essentieel voor je verkoopproces: mensen kopen nu eenmaal liever bij bekende gezichten.
Vraag je je af of jouw bedrijf wel genoeg te vertellen heeft? Iedereen heeft een verhaal. Denk bijvoorbeeld aan wat je normaal gesproken vertelt in verkoopgesprekken, welke nieuwe producten en diensten Je onderscheidt je met je blog van concurrenten: je biedt wellicht een vergelijkbaar product, maar klanten hebben bij jouw bedrijf een gevoel en weten wat je kunt.
-
Vindbaarheid
Wat doe je als je iets zoekt en je weet niet waar te beginnen? Je googelt. Vindbaarheid op de grootste zoekmachine kan dan ook bijdragen aan je bedrijfsresultaat. Google houdt van relevante pagina’s. Hoe interessanter je blog, hoe hoger je website komt in de zoekresultaten. Door te bloggen als bedrijf geef je antwoorden op vragen die leven bij je doelgroep. Met elke nieuwe blog vergroot je de kans gevonden te worden via Google.
-
Ideale klanten in beeld
Je klanten weten jouw beter te vinden met een blog, maar jij komt ook makkelijker met hen in contact. Dus je hoort sneller wat ze zoeken en nodig hebben en kunt daarop weer inspelen. Blogstatistieken geven je inzichten in wat je publiek het meest interessant vindt.
Waarom zou je niet bloggen als bedrijf?
Het schrijven van blogs kost tijd en inzet. Maar het is een stuk goedkoper dan adverteren. Zodra je posts bereik krijgen, blijven ze bezoekers aantrekken. Een langetermijnstrategie, maar met langdurige resultaten. Ga niet bloggen als bedrijf als je denkt het ‘er even bij te doen’. Ben je bewust: bloggen kost écht tijd en regelmaat is essentieel om resultaat te bereiken.
Denk je in tijdnood te komen, heb je hulp nodig met inspiratie, of wil je gewoon meer weten over bloggen? Neem dan contact met ons op!
Meer weten? Download ons e-book
Wil je nog veel meer weten over het opzetten van een succesvol blog? In ons e-book geven we je alle tips en trucs. Daarnaast willen we je ook graag aan het denken zetten: waarover schrijf je en waarom? We werken samen toe naar een blog met Een Goed Verhaal. Vul je naam en mailadres in en ontvang ons gratis e-book ‘Alles wat je moet weten voor je eerste blog’ meteen.
Vraag nu je gratis e-book aan: Alles wat je moet weten voor je eerste blog
Onze andere e-books gemist? Vraag ze meteen aan!