BLOGGEN VOOR JE BEDRIJF.

BLOGGEN VOOR JE BEDRIJF: DAAROM!

Als iemand ons vraagt of bloggen voor hun bedrijf wel zin heeft, dan is ons antwoord altijd ‘ja’! En niet alleen omdat wij niets liever doen dan blogs schrijven. Bloggen levert élk bedrijf iets op. De voordelen?

  • Met zakelijke blogs bereik je meer klanten. Je zichtbaarheid groeit, want Google vindt blogs leuk. En dat werkt echt: onderzoek laat zien dat bedrijven met een goede blog 55 procent meer bezoekers en leads krijgen. En hoe meer je blogt, hoe beter: B2B-bedrijven die maandelijks of zelfs twee keer per maand bloggen, krijgen 70 procent meer leads dan bedrijven zonder blog.
  • En het zijn ook nog vaker ideale klanten: mensen die iets willen weten over een van de onderwerpen waar je over schrijft, hebben ook meer interesse in je producten of diensten. Je bouwt een band met hen op en bent dus al een stap dichter bij een verkoop! 
  • Geven om te krijgen
  • Je zichtbaarheid, je maillijst groeit
  • Onderscheid je: expert, je eigen toon, mensen leren je kennen
  • Blogs worden geschreven door mensen. Zij vertellen in een blog vaak hoe jouw bedrijf iets aanpakt, waar je goed in bent of waar je mensen voor warmlopen. Lezers krijgen het gevoel dat ze je bedrijf en je medewerkers kennen en kunnen vragen stellen of de dialoog aangaan. Een persoonlijke band is essentieel voor je verkoopproces: mensen kopen nu eenmaal liever bij bekende gezichten.Vraag je je af of jouw bedrijf wel genoeg te vertellen heeft? Iedereen heeft een verhaal. Denk bijvoorbeeld aan wat je normaal gesproken vertelt in verkoopgesprekken, welke nieuwe producten en diensten Je onderscheidt je met je blog van concurrenten: je biedt wellicht een vergelijkbaar product, maar klanten hebben bij jouw bedrijf een gevoel en weten wat je kunt.
  • Met blogs kun je laten zien dat je kennis in huis hebt over je branche. Profileer je als expert door te schrijven over de laatste ontwikkelingen of over voordelen van jouw werkwijze. Bied informatie en oplossingen voor vraagstukken die in je branche leven. Ben niet te bang om kennis, inzichten en tips te delen. Wie meer wil weten of zelf aan de slag wil, zal sneller bij jouw bedrijf uitkomen voor ondersteuning.

En het leuke van blogs: die blijven klanten opleveren! Hoe dat werkt, lees je in ons blog over evergreens.

 

Meteen aan de slag?

HOE WERKT BLOGGEN VOOR BEDRIJVEN?

XXX

Laat je blogs ook voor jou werken!

Ben je enthousiast geworden? Lees hier onze tips. Geen tijd of zin om zelf aan de slag te gaan?

Laat ons voor je bloggen!

VOORBEELDEN VAN ONZE BLOGS

PORTRETSERIE

StartUp Nijmegen deelt wekelijks twee portretten: van startende en ervaren ondernemers die aangesloten zijn bij de community. Hiermee willen ze <doel>. Wij houden wekelijks twee interviews en tekenen de verhalen van de ondernemers op.

“Quote van Dick over ons”

Nieuwsbrief bekijken

SEO-BLOGS VOOR SIPACK

Simone van Sipack wilde haar persoonlijke blogs met grotere regelmaat publiceren, om de online zichtbaarheid van haar fulfilment-bedrijf te vergroten. Maar ja, de tijd. Vorig jaar namen wij de blogs een tijd van haar over!

Simone over ons werk: “We wilden blogs om de vindbaarheid van onze website te verbeteren, zodat we daar meer aanvragen zouden krijgen. Ik blogde eerst veel zelf: dat was heel persoonlijk over wat we doen. Best moeilijk te verwoorden. We groeiden flink en ik kreeg het te druk om te bloggen. Toen vond ik Els. Na twee mailtjes met feedback zat ze er helemaal in. Van elk zoekwoord wist ze een heel leuk verhaal te maken dat ook nog eens heel relevant is.

We waren iedere keer weer onder de indruk van de blogs: net alsof ik ze schrijf! Het enthousiasme spat eraf. Zonder dat  ze me ooit heeft gezien, wist Els te vertellen wat we doen. Dat vergt inlevingsvermogen.”

Nieuwsbrief bekijken

BLOGS (NL en EN) VOOR LOULOUKA

XXXX

Nieuwsbrief bekijken