HOUD DE AANDACHT VAN JOUW DOELGROEP VAST
Nieuwsbrieven laten schrijven is een hele effectieve manier om een goede relatie op te bouwen met jouw doelgroep. Veel mensen vinden een e-mailnieuwsbrief namelijk een fijne manier om laagdrempelig en ongedwongen up-to-date te blijven.
Ook voor jouw bedrijf bieden nieuwsbrieven grote voordelen: ze zijn snel in te zetten en goedkoop. Je krijgt ook nog eens een goed beeld van je lezers dankzij allerlei statistieken die je kunt bekijken. Regelmatig jouw bedrijfsnaam in de inbox van je klanten: daar zit de echte kracht van herhaling!
WAAROM NIEUWSBRIEVEN LATEN SCHRIJVEN?
Jouw nieuwsbrieven laten schrijven brengt natuurlijk een heleboel voordelen met zich mee. Wij zetten ze voor je op een rijtje!
- Eenvoudig en snel te versturen
- Je kunt de resultaten van de moeite die je in nieuwsbrieven stopt, makkelijk meten
- Je blijft continu onder de aandacht van jouw doelgroep
- E-mail wordt beter gelezen dan socialmediaberichten
- Je bouwt een band op met jouw (potentiële) klanten
- Je kunt meer verkeer naar je website leiden
HOE ZET JE EEN NIEUWSBRIEF IN?
Een goede nieuwsbrief maakt écht impact. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief aantrekkelijk genoeg is? En dat ontvangers jouw nieuwsbrief niet ongelezen weggooien? Dat ligt eraan wat wil je bereiken. Denk aan:
- Imago – Werk stap voor stap aan een imago als deskundige. Deel bijvoorbeeld achtergrondartikelen, jouw kijk op trends in jouw branche of deel tips en tricks met je klanten.
- Lead generation – Werf nieuwe klanten en deel informatie over producten. Misschien heeft iemand je website bezocht en zoeken ze meer informatie. Via een nieuwsbrief geef je antwoord op die vragen én doe je ook een gerichte aanbieding.
- Klantenbinding – Bouw een persoonlijke band op met je doelgroep! Met nieuwsbrieven leer je niet alleen potentiële klanten kennen, maar bouw je ook aan een relatie met je huidige klanten, via gepersonaliseerde e-mailmarketing. Je klanten kunnen bijvoorbeeld kiezen over welke onderwerpen ze willen lezen en je kunt ze direct, persoonlijk aanspreken.
- Conversieoptimalisatie – Of minder wollig: verkoop meer! Vooral voor bedrijven die zich op consumenten richten werkt het goed om directe aanbiedingen te doen. Denk bijvoorbeeld aan speciale thema-aanbiedingen rondom feestdagen of kortingen voor klanten die vaak een bepaald type product kopen.
Laat nieuwsbrieven ook voor jouw bedrijf werken!
Ben je enthousiast geworden? Lees hier onze 6 tips voor de perfecte e-mailnieuwsbrief. Geen tijd of zin om zelf aan de slag te gaan?
NIEUWSBRIEVEN DIE WIJ VOOR ONZE KLANTEN VERZORGEN
COMMUNITYBERICHT VAN ENERGIE KRONENBERG
Stichting Energie Kronenberg brengt al haar dorpsgenoten regelmatig op de hoogte van al het nieuws rondom hun initiatief om van Kronenberg in 20230 energieneutraal te maken. Een fijn leesbare nieuwsbrief met bespaartips, duurzaam nieuws uit de omgeving en verhalen van mensen die als goed voorbeeld kunnen dienen.