NICKI VAN DIJK VAN MAASTRICHT UNIVERSITY
Nicki en haar collega’s van Bureau Onderwijs van Maastricht University schrijven en herschrijven dagelijks interne teksten. En dat is best een klus! Veel informatie, moeilijke onderwerpen, warrige input… dat moet natuurlijk helder opgeschreven worden. Zo begrijpen alle studenten en medewerkers wat er van hen verwacht wordt.
En daarom klopte Nicki van Dijk, Student Affairs Officer, bij Letterdesk aan. Na wat mails en telefoontjes ontwikkelde Letterdesk een gloednieuwe in-company cursus voor vijf medewerkers van Bureau Onderwijs, genaamd ‘Helder, Overtuigend en met AI Schrijven’. Een flink pakket, dus!
NICKI: EEN GOED BEGIN IS HET HALVE WERK
“Ik heb heel Google afgezocht naar een passende cursus, maar niets sloot echt op onze wensen aan”, vertelt Nicki. “Maar dat veranderde toen ik het enorme aanbod van Letterdesk zag. Ik stuurde een simpel mailtje en vanaf het eerste moment dacht Els goed mee. Zelfs zó goed, dat er speciaal voor ons een cursus op maat werd bedacht. Ik had er door het prettige contact gelijk vertrouwen in.”
VOORBEELDEN UIT DE PRAKTIJK
Els en Alon gaven de cursus op locatie in Maastricht. Deze duurde de hele werkdag. “Dat is best lang, natuurlijk. Maar trainers Els en Alon wisten het boeiend te houden. De afwisseling tussen theorie en praktijk was precies goed. We kregen bruikbare tips die we meteen konden toepassen in opdrachten die aansloten op ons werk.”
“Van tevoren hadden we voorbeelden uit de praktijk aangeleverd. Die werden naadloos verweven in de cursus, waardoor het verhaal écht over ons ging. En doordat we met een kleine club waren, kregen we niet alleen klassikale tips, maar werd er ook nog persoonlijk gecoacht.”
EEN TRAINING DIE SMAAKT NAAR MEER
Nicki: “Het enthousiasme van Els en Alon sloot goed aan op dat van ons. We hadden er vooraf veel zin in en dan is het leuk om te merken dat de trainers er ook lol in hebben. Daarnaast is Letterdesk heel deskundig en werden al onze vragen professioneel beantwoord. Zowel tijdens de cursus als na afloop, want ook daarna was daar nog ruimte voor. We kregen de presentatie, een checklist, een stappenplan en nuttige links opgestuurd. Heel fijn, al dat naslagwerk.”
“Nu, twee maanden later, merk ik al dat we veel aan de cursus hebben gehad. De kwaliteit van onze teksten is er écht op vooruit gegaan. En dat zien collega’s van andere afdelingen ook. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij ook een cursus bij Letterdesk willen volgen. Dat zegt genoeg, denk ik!”