SCHRIJVEN VOOR KLANTEN VAN VORMGEVER.

GERTJAN KALSHOVEN VAN G-GRAFICA

Gertjan, eigenaar van G-grafica, zocht een nieuw bureau voor (web)teksten. “Na jaren te hebben kunnen vertrouwen op een bepaalde kwaliteit van tekstschrijven, was het best een ding om een nieuw bureau hiervoor te selecteren. Ik had dus hoge verwachtingen voor de teksten en de communicatie. Die heeft Letterdesk meer dan waargemaakt.”

SOEPELE OVERGANG

De eerste keer dat Gertjan in contact kwam met Letterdesk, was vanwege de complete verzorging van de teksten voor de website van Wolthers Jagersma Letselschade Advocaten. “Dat was een project dat al was gestart, en dat soort opdrachten zijn lastig om van buitenaf op te pakken. Toch heeft Letterdesk het heel snel en soepel overgenomen. Na de briefing gingen ze meteen zelfstandig aan de slag met de interviews en de teksten. Het resultaat is zowel door mij als door de klant erg goed ontvangen. We zijn nog steeds erg tevreden!”

FIJNE WERKWIJZE

“De werkwijze van Letterdesk vind ik ook prettig. Het traject van intakegesprek naar eindtekst ging soepel. De lijntjes zijn kort en je hebt snel reactie. Daarnaast vond ik de communicatie duidelijk, zowel digitaal als aan tafel bij hen op kantoor.”

Naast de opdracht voor Wolthers Jagersma, werkte Gertjan samen met Frederique aan een magazine. “Zij nam in project goed het voortouw. Uiteindelijk heeft zij alle teksten voor het magazine geschreven, naar tevredenheid van de opdrachtgever. Er waren nauwelijks aanvullingen of aanpassingen nodig voor de opmaak. Het tijdschrift is inmiddels gedrukt en de klant is er erg blij mee.”

GOED MEEDENKEN

Gertjan waardeert het erg dat Frederique verder keek dan alleen de teksten. “Hoewel Letterdesk de teksten schrijft, had Frederique ook veel oog voor de opmaak van het magazine. Ze dacht steeds mee over wat ik als vormgever nodig had, zowel voor online als print. Zo hield ze rekening met de opbouw van de tekst, koppen en streamers om ervoor te zorgen dat alles mooi opgevuld kon worden.”

FRISSE BLIK

“Ik vind het leuk en opvallend dat Letterdesk zo’n jong team heeft. Daardoor kunnen ze op een andere manier naar problemen kijken, met een frisse blik op de inhoud. Dat is ook fijn voor klanten die al 20 jaar in hun vakgebied zitten. Die krijgen een jonger perspectief en een andere visie. Dat was voor mij een belangrijke reden om Letterdesk te benaderen.”

“Er zijn redelijk wat tekstschrijvers, maar die gaan vaak al langer mee. Zij hebben al snel een vaste stijl, maar dat past niet altijd. Letterdesk heeft een divers klantenbestand en daardoor krijgen ze van alles wat mee. Hun expertise is zo breed dat het altijd wel aansluit op het werkveld. Ze zijn gespecialiseerd, maar niet té. Dat geeft een mooie flexibiliteit.”