Skip to main content
BlogpostsContentcreatie en sociale media

Socialmediastrategie: waar te beginnen?

By mei 23, 2023september 14th, 2023No Comments

Socialmediastrategie: waar te beginnen?

Socialmediastrategie: waar te beginnen?

Leestijd 4 minuten
Geschreven door Julie

alon winnen expert storytelling

Leestijd 4 minuten
Geschreven door Alon

Ieder bedrijf of persoon doet z’n best om op te vallen op verschillende socialmediaplatforms. Best wel lastig natuurlijk, want het aanbod op deze platforms is groot! Hoe creëer je de beste socialmediastrategie om de beste plek op het internet te veroveren? Ik vertel je er meer over!

Een goede post komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zorg ervoor dat je een duidelijk beeld hebt van het doel van je posts. En welke platforms passen het beste bij je doelgroep? Hoe vaak plaats je content op je socialmediaplatforms? Dat zijn een aantal vragen ter voorbereiding op je socialmediastrategie. Hieronder een begin voor een goede socialmediastrategie.

Begin bij het begin

In het begin is het vaak lastig om te beginnen met je socialmediastrategie. Als je al de stapjes die hieronder uitgelegd staan doorloopt, ben je op weg naar een ijzersterke plek in Google. Dat is vaak een van je doelen wanneer je je socialmediastrategie opstelt. Uiteindelijk is het niet meer nodig om bij iedere creatie de strategie erbij te pakken. Dan gaat het allemaal vanzelf.

Kies je platform

Je kunt je focussen op één platform, maar vaak werkt het beter om meerdere platforms in te zetten. Google bouwt op die manier links tussen je pagina’s waardoor je eerder bovenaan in de zoekresultaten komt te staan. Wat kun je nou nog meer doen om hoger in de zoekresultaten te komen? Sommige activiteiten zijn nodig om iedere dag te doen, andere activiteiten wekelijks of maandelijks. Hier een klein overzichtje:

Dagelijkse bezigheden

  • Blijf op de hoogte van actuele onderwerpen

Inspelen op de actualiteit zorgt ervoor dat je volgers je interessant blijven vinden. Vertel ze dus over de laatste nieuwtjes!

  • Antwoord op al je berichten

Zo creëer je een band met je klanten en volgers.

  • Check meldingen en antwoord op berichten

Op die manier laat je zien waar je als merk voor staat en waar je graag mee geassocieerd wil worden.

  • Plan je berichten op de beste tijden van de dag

Zo heb je de grootste kans dat de meeste mensen jouw berichten zien.

  • Plaats boeiende en originele inhoud

Deel informatie waar je volgers iets aan hebben.

  • Creëer een band met je volgers

Maak polls aan, zorg voor interactie en zorg dat je volgers zich gehoord voelen.

Wekelijkse bezigheden

  • Verdiep je in de mogelijkheden voor influencermarketing
  • Gebruik data-analyses om je planning en berichten te verfijnen
  • Stel wekelijkse doelen op
  • Houd de activiteit van je concurrent in de gaten

Maandelijkse bezigheden

  • Blijf op de hoogte van updates op de socialmediaplatforms
  • Stel iedere maand doelen en herinneringen in voor de volgende maand
  • Probeer elke maand een nieuwe aanpak
  • Houd je zakelijke socialmediapagina’s up-to-date

Hulp nodig?

Kunnen we je helpen je socialmediaplatforms goed in te zetten? Dat doen we graag met pakkende teksten en contentideeën! Neem gerust contact met ons op.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

×

Hoi!

Wil je meer weten over Letterdesk, kunnen wij je ergens mee helpen of wil je gewoon eens kennismaken? App ons door hieronder op een van onze collega's te klikken!

× App ons!