Skip to main content
Blogposts

Vijf tips voor een sterke LinkedIn-post

By november 23, 2021augustus 16th, 2023No Comments

Vijf tips voor een sterke LinkedIn-post

Vijf tips voor een sterke LinkedIn-post

Leestijd 6 minuten
Geschreven door Maud

Leestijd 6 minuten
Geschreven door Maud

LinkedIn: een zakelijk platform dat je gebruikt om te netwerken, successen te delen, jezelf of je bedrijf te promoten en ook om een baan of stage te vinden. Dat doe je door regelmatig berichten te posten of te delen. Maar hoe zorg je nou voor een sterke LinkedIn-post? We geven je vijf tips voor de perfecte opbouw van je bericht, zodat ook jij de aandacht van je lezers behoudt!

Laten we het eerst even eens zijn over wat nou een sterke LinkedIn-post is, want daar kunnen de meningen over verschillen. Een sterke LinkedIn-post is wat ons betreft een post waarmee je de aandacht trekt, waarmee je je uniciteit laat zien en waaraan je een duidelijke CTA toevoegt.

Vijf tips voor een sterke LinkedIn-post

Tip 1: De eerste twee zinnen trekken de aandacht

Net zoals bij Instagram-posts trekken de eerste twee zinnen de aandacht. Deze zinnen bepalen of lezers het hele bericht bekijken of dat ze verder scrollen. Maak je lezers nieuwsgierig, prikkel ze of zet ze aan het denken. Kortom: zorg ervoor dat ze verder willen lezen!

Tip 2: Wees duidelijk

Wanneer komt je tekst het beste over? Juist: als je duidelijk bent! LinkedIn is een platform waar mensen snel doorheen scrollen. Dus hoe begrijpelijker je tekst, hoe beter. Schrijf kort, schrijf actief en gebruik woorden waarvan je zeker weet dat jouw lezers ze begrijpen. Oftewel: vermijd dure woorden en té lange zinnen.

Tip 3: Roep interactie op

Hoe meer mensen reageren op jouw bericht, hoe meer mensen je bericht te zien krijgen. Zorg daarom voor interactie! Stel een vraag, zet een poll in, geef een dilemma of vraag naar de mening van je lezers. Als mensen op je bericht reageren, wordt het bericht ook weergeven in hun netwerk. Oftewel: binnen no time weer een groot aantal mensen die jouw bericht zien!

Tip 4: Afsluiten met een goede CTA

Je wilt natuurlijk dat je lezers na het lezen van je post iets gaan doen. Ze moeten zich inschrijven voor de nieuwsbrief, de website bezoeken of je wilt dat ze overgaan tot aankoop van jouw dienst of product. Wat jouw doel ook is, help lezers een handje! Sluit af met een vervolgstap. Bijvoorbeeld:

Bekijk de volledige blog op onze website!

Bestel nu en ontvang 10% korting!

Benieuwd naar het resultaat? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Maak het je lezer zo gemakkelijk mogelijk. Wil je dat ze je website bezoeken? Zorg dan dat ze op een link kunnen klikken naar je website. Zo hoeven ze niet zelf moeite te doen om je website op te zoeken en zijn ze binnen één klik waar je ze wilt hebben!

Tip 5: Voeg hashtags toe!

De laatste tip voor een sterke LinkedIn-post: voeg hashtags toe! Hashtags zorgen ervoor dat je bericht meer bereik krijgt. Hoe? Nou, LinkedIn filtert berichten van alleen één specifieke hashtag waardoor je bericht makkelijker te vinden is. Zo komen ook mensen buiten jouw netwerk in aanraking met het bericht. Het is dan wel belangrijk dat je hashtag gebruikt met een hoge relevantie. Gebruik jij de hashtag ‘boeken’ en gaat je post over de lancering van je ICT-bedrijf? Dan is je bericht niet erg relevant voor de mensen die op deze hashtag zoeken. Zonde dus.

Aan de slag!

Nu kun je aan de slag met het maken van jouw sterke LinkedIn-post. Wil je meer weten over hoe je duidelijk en helder schrijft? Of kun je er hulp bij gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op!

Meer schrijftips?

Wil je elke week schrijftips in je inbox? Zodat jij de beste teksten schrijft die je kunt?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

×

Hoi!

Wil je meer weten over Letterdesk, kunnen wij je ergens mee helpen of wil je gewoon eens kennismaken? App ons door hieronder op een van onze collega's te klikken!

× App ons!