INTERVIEWS UITBESTEDEN.

INTERVIEWS UITBESTEDEN, EEN SLIMME ZET

Het kan best lastig zijn om alle communicatie in je eigen organisatie zelf te doen. Want van interviewen tot het schrijven: er komt veel bij kijken. En jij wilt eigenlijk lekker aan de slag met de inhoud en de strategie. Interviews uitbesteden aan een tekstschrijver is daarom een fijne oplossing. Wij weten precies hoe we een goed verhaal uit je organisatie halen. En welke vragen we moeten stellen om een goed stuk te schrijven.

Interviews zijn vaak de basis van communicatie. Voor een tijdschriftartikel, een klantreferentie of een voorstelstukje van een nieuwe medewerker. Maar je hebt er niet altijd tijd voor. Dus, interviews uitbesteden, hoe werkt dat precies? Je bespreekt de opdracht met je tekstschrijver(s) en geeft duidelijke kaders aan. Daar komt een tekst uit die je dan nog kunt voorzien van feedback.

Meteen aan de slag?

INTERVIEWS UITBESTEDEN: DAT DOE JE HIEROM

Interviews laten doen biedt een heleboel voordelen:

  • Laat mensen over hun specialisme spreken. Zij weten als geen ander hoe hun expertise in elkaar zit. En een tekstschrijver weet precies hoe je dat verhaal sterk opschrijft. Een interview uitbesteden combineert die twee zaken: zij kunnen enthousiast vertellen over hun onderwerp, en wij maken er een prachtig verhaal van!
  • Tekstschrijvers weten ook als geen ander hoe je kan winnen van Google’s algoritme met SEO. Zo trekt je tekst meteen meer bezoekers naar je website.
  • Tot slot, kan jij je gewoon bezig houden met hetgeen waar jij goed in bent en waar jij blij van wordt. En focust iemand anders zich op de interviews en het uitwerken ervan. Efficiënt en rustgevend.

Een interview uitbesteden, klink je dan nog wel als jezelf?

Geen zorgen, daar letten tekstschrijvers op! Dus ben je nieuwsgierig wat er gebeurt als je bij ons een tekst neerlegt? We geven je een kijkje achter de schermen in ons blog Interviewen, hoe werkt dat eigenlijk?

Interviews uitbesteden bij een tekstbureau?

We helpen je graag!

BEDRIJVEN DIE BIJ ONS INTERVIEWS UITBESTEDEN:

BEPPEN VOOR STADSMAGAZINE

BEP magazine heeft een missie: minder oordelen over elkaar en elkaar juist wat meer bewonderen. In het magazine, dat uit een initiatief van Studio Bont ontstond, worden vrouwen in en uit Nijmegen in het zonnetje gezet. BEP besteedde voor elk magazine interviews uit aan Letterdesk, waaronder gesprekken met een aantal BN’ers.

Meer over Letterdesk en BEP

INTERVIEWS VOOR KLANTREFERENTIES

Stempl is een bureau voor employer branding dat organisaties helpt om aantrekkelijk te zijn om voor te werken. Marieke Verhoeven ondersteunt bedrijven bij het werven en behouden van goede mensen. Voor Stempl schreven we klantreferenties voor de nieuwe website op basis van telefonische interviews.

Meer over Letterdesk en BEP

PIEKDRUKTE OPVANGEN

De communicatieafdeling van arbeidsbemiddelingsbedrijf WerkBedrijf werkt op heel veel manieren aan de zichtbaarheid van de organisatie. Soms is het daarbij drukker dan op andere momenten, en kunnen ze wel wat extra handjes gebruiken. Dan bellen ze Letterdesk om interviews uit te besteden. Denk aan verslagen van evenementen of interviews met medewerkers en kandidaten.

Meer over Letterdesk en WerkBedrijf

50 INTERVIEWS MET STARTUPS

Voor het magazine van Startup50 Gelderland was projectmanager Julian op zoek naar een geschikte partij om alle vijftig unieke en innovatieve ondernemersverhalen op papier te zetten. Ze wilde alle interviews uitbesteden en schakelde daarvoor Letterdesk in. Van alle interviews plannen tot aan de eindredactie van het magazine: wij namen het hele project uit handen.

Meer over Letterdesk en StartUp50 Gelderland

INTERVIEWS IN B1

Voor Destion schrijven we op basis van interviews met de Huurdersraad, het jaarlijkse magazine voor de huurders. Een blad van de huurders, voor de huurders. Gaby, medewerker PR en communicatie bij Destion, riep onze hulp in voor het schrijven van begrijpelijke teksten die gaan over Destion, maar vanuit de Huurdersraad worden verteld.

Meer over Letterdesk en Destion